Question: Do AFP and Reuters mind if people alter the grammar and spelling of their syndicated content? Very often, the articles that are found on these sites are badly written and use American spelling: aging instead of ageing and program instead of programme.

If these sites do not mind (I found nothing on the websites of AFP and Reuters that said forbids altering of the content ), does it mean that content producers and content managers are too lazy to change the content? It can’t be that difficult to change a headline or one or two words in the text…

Another question: does it matter that these articles have appalling grammar and American spelling?

Advertisements